Czyszczenie DPF/FAP


 

Czyszczenie filtrów DPF/FAP/KAT metodą Hydrodynamiczną.

Nasze gorąco-wodne urządzenie wysokociśnieniowe wykorzystują siłę hydrodynamiki przepływu wody o charakterze turbulentnym oraz siłę impulsu sprężonego powietrza z kompresora. Ruch cieczy ( płynu roboczego ) wymuszany jest przez zewnętrzne ciśnienie, które musi pokonać opory przepływu w kanałach filtra. Przy przepływie turbulentnym (burzliwym) strugi cieczy mieszają się tworząc wiry, które w łatwy sposób przenikają i usuwają cząstki stałe w mikroporowatych przegrodach kanałów filtra.

Podczas czyszczenia, geometria przepływu filtra DPF zapewnia opory z jednoczesnym tworzeniem przepływu o dużej prędkości, i wysokich naprężeniach ścinających, będących głównym mechanizmem usuwania skompresowanych złogów w kanałach filtra.

Dodatkowo opór przepływu spowodowany jest odpowiednią lepkością środka czyszczącego ( DPF Active Matic ), który sprawia, że podczas ruchu cząsteczek cieczy występuje zjawisko podobne w skutkach do tarcia.

Metoda pozwala na bardzo dokładne usuwanie wszystkich rodzajów cząstek stałych ( sadza, popioły, oleje ) zarówno z kanałów wylotowych jak i dolotowych filtra.

Proces czyszczenia :

1. Przeprowadzenie oględzin wkładu ceramicznego rdzenia filtra kamerą inspekcyjną.
Wkład filtra, który kwalifikuje się do czyszczenia nie może być popękany, przetopiony, zaklejony.

2. Zapięcie filtra w maszynie.

3. Test przeciwciśnienia, pokazujący stopień zapchania filtra przed czyszczeniem.

4. Aplikacja środka czyszczącego do wewnętrznej części obudowy filtra

5. Uruchomienie procesu czyszczenia. Temperatura wody 60 ℃.

6. Analiza brudnej wody wydobywającej się z filtra ( kolor, ilość oleju ).

7. Zakończenie czyszczenia ( 20 – 30 min ).

8. Suszenie ( 45 min ).

9. Test przeciwciśnienia, pokazujący stopień zapchania filtra po czyszczeniu.
W przypadku braku pełnej przepustowości, powrót do pkt 5.

12. Wykonanie zdjęć wkładu filtra kamerą inspekcyjną.

13. Sporządzenie raportu.

Zalety metody :

– Dostępna dla wszystkich marek i modeli samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych.
– Bezpieczna dla powłoki katalitycznej filtra.
– Wysoka skuteczność, nawet do 98 % odzyskania przepustowości kanałów filtra.
– Brak konieczności wycinania wkładu ceramicznego, spawania.
– Szybki czas czyszczenia
– Możliwość sprawdzenia rezultatu czyszczenia.
– W przypadku filtrów samochodowych, czyści również katalizator znajdujący się obok filtra DPF.

 

Przykład protokołu z czyszczenia który dostaje klient:

Efekt czyszczenia:

 

Zapraszamy:
Wójta Henryka 4, 59-300 Lubin
tel. 515-591-668
e-mail: phu.paso.sc@gmail.com

Zapraszamy również na naszą stronę na Facebooku!

https://www.facebook.com/turbopaso/